Vysvědčení pro Crayola Twistables


Pokud jste viděli mé rozbalovací video s náloží Crayola kreslících a malovacích věciček od Famtoys, určitě jste stejně jako já, roztáli nad posledním dárečkem v balíku. Nad pastelkami Twistables. Už od podhledu si je nelze nezamilovat. Jsou tak rozkošné, že jen koukat na ně, člověku pohladí duši. Z tohoto důvodu bylo jasné, že mezi prvními testovanými malovátky budou Twistablíci na předních příčkách.

Ještě ten večer jsem krásky vysypala z krabičky, ubytovala je ve svém vlastním stojánku a vrhla se na kreslení. Zkoušela jsem je v různých omalovánkách, na různých druzích papíru. A jaký dojem mám tedy z Crayola Twistables po pár týdnech zkoušení?

Pojďme si zahrát na školu a dát jim vysvědčení :)))

Twistablíci jsou školní pastelky pro děti od 3 let věku. Neakvarelové!

Provedení - výborné

Twistablíci jsou pentelkové pastelky, tedy takové, kde tuha není zasazená ve dřevě, ale v plastovém kabátku a šroubováním zadního konce se reguluje její délka. Šroubování funguje v pohodě, nic nevrže a tuhu lze vysunovat a zasunovat bez námahy.

Funkčnost – výborná

Měla jsem strach, že po přitlačení se bude tuha samovolně zasouvat. Nic takového se nekoná. Je vidět, že výrobce myslel na ne mnohdy šetrné dětské ručičky a pojistil vysouvací systém tak, aby tuha nezajížděla ani svévolně nevyjížděla.

Design – výborný (s hvězdičkou)

Design se Crayole povedl. Vážně. Lahodí nejen dětskému očku, ale i našemu dospěláckému zraku. Průhledné tělo pastelky, s temně modrostříbrnými klikyháky, logem Crayola a barevným zakončením po obou stranách je prostě ťuťu ňuňu.

Praktičnost – výborná

Tím, že se jedná o pentelky, není potřeba mít po ruce ořezávátko. Pastelky jsou tak ideální na cesty a na běžné přenášení. S rozechvělým srdcem jsem zkusila s pastelkou párkrát švihnout o zem a vydržela! Neporanila se. To je dalším bodík k dobru.

Barevná škála – výborná

Twistables se prodávají v různě velkých sadách. Já mám v ruce tu největší, se čtyřiceti odstíny. Sada obsahuje celé barevné spektrum, od bílé, po černou. To je prima.

Pigmentace – výborná (s pěti hvězdičkami) 


Po zkušenostech s klasickými Crayola pastelkami jsem, co se pigmentace týče,
měla vysoká očekávání. A Twistablíci nezklamaly! Pigmenty z tuhy doslova 
prýští už po prvním kontaktu pastelky s papírem. PS: pigmentaci jsem ukazovala ve videu, přetočte na 5 minut a mrknětě.

Konzistence tuhy – chvalitebná

Twistablík je podle mě miminkem voskovky a pastelky. Od obou rodičů dostal do vínku stejný poměr struktury. Pro děti výborné, pro nás dospěláky, kteří chceme s pastelkou trošku kouzlit, už horší.

Pevnost tuhy – chvalitebná

Tuha ledacos vydrží. I při přitlačení se nezlomí. Ovšem u pár odstínů se mi samovolně začala drobit. A to se mi nelíbí, tak za to dostaly pastelky chvalitebně.

Míchání, stínování, vrstvení – dobré

Tyto tři body musím sjednotit. A to proto, že u Twistablíků hraje velkou roli to, jak se s nimi pracuje. Pokud máte lehkou ruku a papíru se pastelkou dotýkáte jako křídly motýlků, je všechno toto celkem v pohodě. Barvičky jsou celkem obstojně smíchat a navrstvit.

Bestinky a Twistablíci si nerozumí tak, jak bych chtěla...
Běda ovšem, když už lehce přitlačíte! Pastelka se změní ve voskovku, barevný povrch papíru se pokryje voskovou vrstvou a na nějaké míchání a vrstvení můžete zapomenout. Další vrstvu už nenanesete, ani když se postavíte na hlavu.

Známka od špičkomilů – nedostatečná

Hlásím se mezi špičkomily. Mám ráda, když má pastelka dlouhou špičku. To u pentelky nejde. Bohužel. Za to ovšem produkt jako takový nemůže, je tak vyráběn. Zkoušela jsem tuhu dostatečně vysunout a na ostrém ořezávátku ořezat. Trošku to šlo. Protože tuha je ale konzistence, jaké je, špička vydržela chvilinku a byla fuč. Takže nic pro špičkomily.

Prášivost – dobrá

Ne, prášivost není dobrá, ve smyslu toho slova. Prášivost je opruz a prosto si Twistablíci vysloužily trojku. Tuha nepráší klasicky, jak jsme zvyklí od jiných pastelek. Tato tuha se odroluje kolem hrany, kterou se kreslí. A to poměrně hojně. To mi vadí. Naštěstí, při odstraňování drobečků nezanechávají na papíru šmouhy. Ale i tak je to nepříjemné, mít ustavičně obrázek pokrytý vrstvou ňufínků. Lze se tomu vyhnout opět jen kreslením velmi lehkou rukou.

Gumování – chvalitebné (s hvězdičkou)


Twistablíci se perfektně gumují. Při kreslení lehkou rukou nezůstává po vygumování ani stopa po barvičce. Když se na pastelku tlačí, je to už kapánek horší, lehce zabarvený papír zůstává. Ale nic s čím by si i ta nejsvětlejší pastelka neporadila.

Shrnutí vysvědčení

Twistablíci jsou rozhodně pastelky, kterými chcete rozšířit svoji sbírku kreslících pomůcek. Nedoporučovala bych je ovšem nikomu jako primární pastelky. Spíš jako pastelky, které už doplní vaši výbavičku.

Pokud kreslíte těžkou rukou a na pastelky tlačíte, můžete být z Twistablíků zklamáni. V momentě, kdy zvoskovatí (a na hladkém, lesklém papíru k tomu mají velmi blízko), mohou nezkušeného kreslíře dost potrápit a bude z obrázku rozčarovaný. Viditelné tahy, které nejdou překrýt lze lehce zakamuflovat minerálním lihem.

A dětem? Těm každopádně! Z jásavých barviček a pastelek, které s nimi něco vydrží, budou jistěnadšené.

Komentáře